لوگو فروشگاه اینترنتی ابوحسین
صندل سرخ

خواص بخور صندل سرخ یا صندل احمر

انتشار در شبکه های اجتماعی زیر :

چوب صندل قرمز یا سرخ

چوب صندل قرمز یا سرخ (Red sandalwood) که با نام علمی Pterocarpus santalinus L نیز شناخته می شود ، یک گیاه مشهور در سیستم دارویی طب سنتی هندی است و برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند التهابات ، زخم ها ، مشکلات پوستی و … مورد استفاده قرار می گیرد. چوب صندل قرمز یکی از گران ترین چوب های درخت موجود در جهان  است و برای قطع این درختان حتما باید مجوز دولتی داشته باشید. چوب صندل به طور گسترده در هند و استرالیا کشت می شود. چوب صندل می تواند یک درختچه به ارتفاع ۱۰ فوت (۳ متر) یا یک درخت بزرگ تا ارتفاع ۳۰ فوت (۹ متر) باشد. در حالی که بیش از ۱۰۰ گونه از گیاهان چوب صندل در جهان وجود دارد ، اما اکثر گونه های این درخت بومی هند ، هاوایی یا استرالیا هستند. درخت صندل در ایران نیز پرورش داده می شود اسانس چوب صندل علاوه بر بوی خوب دارای خواصی همچون ضد التهاب ، ضد عفونی کننده و ضد اسپاسم می باشد. عصاره چوب این درخت یک قابض طبیعی ، کاهش دهنده استرس ، تقویت کننده حافظه ، خوشبو کننده و درمان کننده آکنه و زخم است. در هند چوب صندل قرمز با نام های زیادی مانند راکتا چندان ، چوب قلب ، لال چندان ، چوب یاقوت ، آگارو ، آنوکام و سندرز قرمز شناخته می شود. چوب این درخت سرشار از بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی مفید برای سلامتی مانند گلیکوزیدها ، روغن های ضروری ، فلاونوئیدها و ترکیبات پلی فنلی مانند فلاونوئیدها ، تانن ها و اسیدهای فنولیک است. این ترکیبات به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان قوی ، ضد التهابی و ضد درد در علم پزشکی بسیار شناخته شده اند. صندلان و صندل احمر اسامی دیگر این گیاه دارویی هستند.

صندل سرخ

خواص چوب صندل قرمز یا سرخ

این درختان اغلب در مناطقی با خاک رس ضعیف ، خشک یا شنی رشد می کنند. درختان صندل در برابر باد شدید ، خشکسالی ، نمک پاشی و گرمای شدید مقاوم هستند. آنها آفتاب کامل را ترجیح می دهند اما در سایه نیز رشد می کنند. برداشت چوب از این درختان بین ۱۰ تا ۳۰ سالگی آنها انجام می شود زیرا اسانس های طبیعی این درختان با افزایش سن ، قدرت بیشتری پیدا می کند. اسانس چوب صندل علاوه بر بوی خوب دارای خواصی همچون ضد التهاب ، ضد عفونی کننده و ضد اسپاسم می باشد. عصاره چوب این درخت یک قابض طبیعی ، کاهش دهنده استرس ، تقویت کننده حافظه ، خوشبو کننده و درمان کننده آکنه و زخم است. در هند چوب صندل قرمز با نام های زیادی مانند راکتا چندان ، چوب قلب ، لال چندان ، چوب یاقوت ، آگارو ، آنوکام و سندرز قرمز شناخته می شود. چوب این درخت سرشار از بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی مفید برای سلامتی مانند گلیکوزیدها ، روغن های ضروری ، فلاونوئیدها و ترکیبات پلی فنلی مانند فلاونوئیدها ، تانن ها و اسیدهای فنولیک است. این ترکیبات به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان قوی ، ضد التهابی و ضد درد در علم پزشکی بسیار شناخته شده اند. صندلان و صندل احمر اسامی دیگر این گیاه دارویی هستند.

فواید و مزایای استفاده از چوب صندل قرمز یا سرخ چیست؟

ممکن است سردرد را درمان کند :

از خمیر چوب صندل قرمز به عنوان یک عامل خنک کننده برای درمان یا مدیریت سردرد در طب سنتی استفاده می شود. هنگامی که این خمیر روی پیشانی قرار می گیرد معمولاً با ایجاد تعادل در قسمت پیتای بدن ( در طب آیورودا پیتا مسئول تولید انرژی و تنظیم متابولیسم بدن می باشد) که عدم تعادل آن علت اصلی سردرد در نظر گرفته می شود ، می تواند باعث ایجاد آرامش عصبی و آرامش ذهن شود.

ممکن است زخم ها را التیام ببخشد :

چوب استخراج شده از درختان صندل قرمز دارای خواص درمانی برای بهبود زخم ها می باشد. از این چوب عمدتا برای درمان زخم های حاد ناشی از عوارض بیماری دیابت استفاده می شود. همچنین ، فعالیت های رگ زایی ترکیبات موجود در چوب صندل به تولید رگ های خونی جدید و سلول های پوستی در بدن کمک می کند تا بدن بتواند زخم ها را با سرعت بیشتری ترمیم کند.

باعث بهبود سلامت پوست می شود :

از اثرات ضد التهابی ، قابض و آنتی اکسیدانی قوی چوب صندل قرمز در طب سنتی ، برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس ، پوست برنزه ، پوست چرب ، آفتاب سوختگی ، هایپرپیگمانتاسیون ، آکنه ، جوش و پیری زودرس استفاده می شود. چوب این درخت تقریباً برای بهبود همه مشکلات پوستی مفید است. پودر چوب صندل قرمز با موادی مانند آب لیمو ، کشک و روغن مخلوط شده و برای درمان مشکلات فوق الذکر روی پوست استعمال می شود.

صندل سرخ صندل الاحمر

سطح کلسترول را کاهش می دهد :

چوب صندل به دلیل داشتن ترکیبات مفید می تواند ، چربی یا کلسترول خون را کاهش دهد . چوب صندل به دلیل داشتن ترکیباتی همچون پتروستیلبن ، جنتیسیک اسید ، هیدروکسی بنزوئیک اسید ، آلفا و بتا رزورسیلیک اسید و وانیلیک اسید می تواند به کاهش کلسترول کل و کلسترل بد (LDL) و افزایش HDL یا کلسترول خوب به بدن کمک کند.

به عنوان داروی تقویت جنسی عمل می کند :

فرودیسیاک ها (aphrodisiac) ترکیباتی هستند که برای افزایش میل جنسی ، رفتار جنسی و لذت بیشتر استفاده می شوند. چوب صندل قرمز به عنوان یک داروی تقویت جنسی طبیعی شناخته می شود که ممکن است با بهبود جریان خون در اندام تناسلی ، تقویت روحیه و آرامش سیستم عصبی به بهبود لذت جنسی به افراد بسیار کمک کند.

بخور صندل سرخ (صندل احمر) صلاله عمان کیفیت ممتاز و بسیار خوشبو

✅ مناسب زار و جن های مسلمان ✅ دفع جن کافر و آرام کردن همزاد بد ✅ افزایش رزق و روزی ✅ دفع انرژی منفی ✅ موثر در گشایش بخت
کیفیت ممتاز

ممکن است از زخم معده جلوگیری کند :

خواص آنتی اکسیدانی چوب صندل ، ممکن است به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد موجود در بدن به سلول های معده کمک کرده و خطر ابتلا به زخم معده را کاهش دهد. یک مطالعه در این رابطه نشان داده است که چوب صندل قرمز دارای اثرات محافظتی در برابر آسیب های ناشی از مصرف بیش از حد داروی ایبوپروفن است. همچنین مصرف چوب صندل به کاهش خطر مشکلات معده ، حفظ عملکرد مناسب سلول ها و سلامت مخاط روده در برابر عوامل ایجاد کننده زخم کمک می کند.

بیماری دیابت را مدیریت می کند :

پلی فنول های موجود در چوب صندل ممکن است به کاهش سطح گلوکز در بدن و بهبود ترشح انسولین کمک کنند. یک مطالعه در این رابطه نشان داده است که وجود ماده معدنی زینک به مقدار زیاد در چوب صندل قرمز ، می تواند به سنتز ، ترشح و ذخیره انسولین در بدن کمک کند.

مشکلات کبدی را درمان می کند :

چوب صندل قرمز یا سرخ می تواند برای درمان مشکلات مختلف کبدی ، ناشی از آسیب رادیکال های آزاد موجود در بدن استفاده شود. فلاونوئیدهایی مانند تانن و اسیدهای فنولیک موجود در پوست درخت صندل قرمز به حذف رادیکال های آزاد کمک کرده و از سلامتی فرد محافظت می کنند.

ممکن است سرفه را درمان کند :

سرفه عمدتا به دلیل التهابات دستگاه تنفسی توسط عوامل بیماری زا ایجاد می شود. خواص ضد میکروبی چوب صندل قرمز به از بین بردن عوامل بیماری زا در بدن بسیار کمک می کند و خواص ضد التهابی آن التهابات موجود را کاهش می دهد ، بنابراین سرفه ، گلودرد و تجمع مخاط را کنترل و کاهش می دهد.

پیشگیری از آسیب های شیمی درمانی :

پلی فنول های طبیعی مانند اسیدهای فنولیک ، فلاونوئیدها ، استیلبن ها و لیگنان های موجود در چوب صندل قرمز به کاهش عوامل خطر مرتبط با سرطان زایی ، التهابات ، تکثیر سلولی ، تشعشعات و متاستاز کمک می کنند. بر اساس مطالعات انجام شده ، ترکیبات Pterolinus K و pterolinus L استخراج شده از چوب صندل قرمز دارای خواص ضد سرطانی بسیار قوی هستند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سینه ، روده بزرگ ، لوزالمعده و پروستات کمک کند.

نحوه استفاده از چوب صندل قرمز یا سرخ

پودر چوب صندل با موادی مانند آب لیمو ، گلاب ، زردچوبه و روغن مخلوط شده و برای درمان مشکلات مختلف پوست به شکل موضعی مصرف می شود. بهتر است قبل از استفاده از چوب صندل برای بهبود مشکلات پوستی با پزشک خود مشورت کنید. ماسک چوب صندل قرمز برای پوست بسیار مفید است. روغن استخراج شده از چوب صندل برای رایحه درمانی در خانه استفاده می شود. روغن چوب صندل قرمز را می توانید مستقیماً روی پوست بمالید یا با لوسیون مخلوط کنید. همچنین می توان از آن در هنگام استحمام نیز استفاده کنید. مصرف پودر چوب صندل قرمز مخلوط با عسل قبل از غذا برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی در طب سنتی مصرف می شود. پودر چوب صندل قرمز یا سرخ را می توانید با آب مخلوط کرده و برای کاهش ورم ، روی نواحی متورم شده بر اثر بیماری ادم ( ورم دست و پا ) بمالید. از میوه درخت صندل قرمز می توان برای تهیه دمنوش گیاهی استفاده کرد . این دمنوش گیاهی برای کاهش مخاط و درمان اسهال خونی بسیار مفید است. سوزاندن چوب صندل نیز یکی از کاربردهای دیگر این گیاه دارویی است از خواص سوزاندن چوب صندل برای رایحه درمانی استفاده می شود.

عوارض جانبی مصرف چوب صندل قرمز یا سرخ

استفاده از چوب صندل مزایایی بسیار زیادی برای سلامتی دارد و عوارض جانبی آن نادر و کم است. عوارض جانبی احتمالی مصرف چوب صندل قرمز عبارتند از : ممکن است در برخی از افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند بنابراین پیشنهاد می شود قبل از استفاده به صورت موضعی ، در یک ناحیه کوچک از پوست آن را تست کنید. همچنین ، اگر از پودر چوب صندل برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت ، فشار خون یا هرگونه اختلال مزمن دیگری استفاده می کنید ، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید. همچنین به دلیل نبود مطالعات کافی از مصرف چوب صندل قرمز در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنید. این ماده دارای خاصیت مدر است و ممکن است منجر به کم آبی در بدن شود. روغن استخراج شده از چوب صندل برای رایحه درمانی در خانه استفاده می شود. روغن چوب صندل قرمز را می توانید مستقیماً روی پوست بمالید یا با لوسیون مخلوط کنید. همچنین می توان از آن در هنگام استحمام نیز استفاده کنید. مصرف پودر چوب صندل قرمز مخلوط با عسل قبل از غذا برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی در طب سنتی مصرف می شود. پودر چوب صندل قرمز یا سرخ را می توانید با آب مخلوط کرده و برای کاهش ورم ، روی نواحی متورم شده بر اثر بیماری ادم ( ورم دست و پا ) بمالید. از میوه درخت صندل قرمز می توان برای تهیه دمنوش گیاهی استفاده کرد . این دمنوش گیاهی برای کاهش مخاط و درمان اسهال خونی بسیار مفید است. سوزاندن چوب صندل نیز یکی از کاربردهای دیگر این گیاه دارویی است از خواص سوزاندن چوب صندل برای رایحه درمانی استفاده می شود.

بخور صندل سرخ (صندل احمر) صلاله عمان کیفیت ممتاز و بسیار خوشبو

✅ مناسب زار و جن های مسلمان ✅ دفع جن کافر و آرام کردن همزاد بد ✅ افزایش رزق و روزی ✅ دفع انرژی منفی ✅ موثر در گشایش بخت
کیفیت ممتاز

انتشار در شبکه های اجتماعی زیر :

پشتیبانی

پشتیبانی فروشگاه

تمامی مطالب و مقالات حاصل سال ها زحمت و تمرین و مطالعه بدون کم و کاستی تهیه شده و هدف ما جلوگیری از سواستفاده ، شیادی و کلاهبرداری و حل مشکلات مردم می باشد .

سایر مقالات و نوشته ها

دیدگاه خود را برای این مطلب بنویسید.

دیدگاه شما برای ما بسیار ارزشمند است!