لوگو فروشگاه اینترنتی ابوحسین
احترام

?تاثیر ادب و احترامات در علوم غریبه و ماورا?

انتشار در شبکه های اجتماعی زیر :

تاثیر ادب و احترامات در علوم غریبه و ماورا

🔹️ادب و #احترام از واجبات زندگی می باشد و هرکسی در زندگی خود و اطرافیانش احترام و حرمت ها را رعایت نکند ، رفته رفته تنها و تنهاتر خواهد شد و در جامعه جایگاه خود را از دست خواهد داد .

https://t.me/ghorfe_abo_hosein

🔹️در مراسمات در مناطق طایفه نشین به خوبی دیده می شود بطوری که همیشه سادات و علویه ها هرچند خردسال هم باشند به احترام جدشان در بالای مجلس و سپس شیوخ و خان ها و ریش سفیدها تا برسد به کودکان در اخر مجلس و این سلسه مراتب بصورت اتفاقی و برای احترام است .

https://t.me/ghorfe_abo_hosein

🔹️در علوم غریبه نیز چه در قسمت و شاخه #علوی و رحمانی و چه در شاخه #سفلی باید سلسله مراتب رعایت شود چه بابت احضار شیوخ علوی و یا شیوخ سفلی زیرا کوچکترین بی احترامی آنها را ناراحت خواهد نمود .

🔹️بی احترامی ، کج خلقی ، تندخویی ، سواستفاده مالی یا احساسی نسبت به مردم و مراجعه کنندگان نشانه قوی بودن نیست لذا کسی که در مباحثی شروع به تندخویی و بدون منطق دفاع از مطالبش نماید قطعا چیزی نمیداند و باید به عقایدش احترام گذاشته و هرچه سریعتر از وی دور شد .

https://t.me/ghorfe_abo_hosein

🔹️#افراد_افراطی در هر مبحثی چه علوم غریبه یا تاریخ یا مذهب ، همیشه بزرگترین تیشه را به ریشه می زنند چون نمی دانند و فکر می کنند که می دانند و سطح اطلاعات سایرین نسبت به آنها کم است و فکر می کنند با پرخاشگری می توانند برای خود در جامعه جایگاه با ثباتی بگیرند در صورتی که بسیار اشتباه است .

🔹️سالکان و اساتید در گذشته بصورت #درویش و بسیار ساده زندگی می کردند ، نبی خدا در آغاز رسالتش انواع بی احترامی دید ولی بی احترامی نکرد و تمام کسانی که ضد اسلام بودند به تدریج مسلمان شدند .

https://t.me/ghorfe_abo_hosein

🔹️اخلاق خوب از نشانه های مومن است لذا هرکسی در هر موردی از علوم ماورا با فحاشی و تندی سعی در اثبات کلام خود داشت قطعا نادان است و با بی احترامی هیچی عاید آن شخص نخواهد شد .

🔹️اگر از #استاد_واقعی خواستیم مطلبی را به ما آموزش دهد و امتناع کرد حق فحاشی و آبرو بردن و تهمت زدن نداریم…علم هرکس مانند خانه ی اوست ، یکی علاقه دارد هر روز برایش مهمان بیاید یکی دیگر علاقه به تنهایی دارد و جزو زندگی شخصی خودش است…در باب آموزش نیز همینطور است ما از زجرهایی که کشیده اطلاع نداریم و انتظار داریم تجربیات چندین ساله را مفتی در اختیارمان بگذارد درصورتی وی زحمت کشیده ، خرج کرده ، توهین شنیده ، وقت گذاشته و…تا به این جایگاه برسد .

https://t.me/ghorfe_abo_hosein

🔹️در زندگی کنونی حتی اگر کسی بخواهد شاگرد مکانیک شود همان فشار کار را با حقوق یک پنجم تحمل می کند تا چند سال بعد مهارت پیدا کند و خود متخصص و استادکار شود…با چند مطلب از اینترنت و چند حرف شنیدن نباید به مباحثه با اساتید بپردازیم زیرا #احترام به هم نوع از نان شب واجب تر است .

🔹️بین #مباحثه و صحبت درمورد علم و تجربیات و #مجادله تفاوت بسیار زیادی است ، مباحثه کمک در گسترش علم می دهد بسیاری از علوم هستند که ما اطلاع از آنها نداریم…علوم غریبه دریا است و هر شاخه ای قطره و رودخانه ای از آن است هیچ انسان عادی نمی تواند به تمام مباحث علوم غریبه مسلط شود بنابراین ممکن است کسی واقعیت را بگویم و چون ما اطلاعاتی نداریم نباید بدنبال تخریب باشیم .

https://t.me/ghorfe_abo_hosein

🔹️همیشه افرادی که بدنبال مجادله و افراطی گرایی هستند باید با جمله #بلهحقباشمااست ، بحث مورد نظر را اتمام نمود اگر شخص واقعا طالب علم باشد و بداند حق با استاد است بدنبال دانش می گردد ولی هر دانشی ارزش فراگیری ندارد به عنوان مثال خواندن یک رمان به شخص احساس خوبی میدهد ولی اگر همان شخص بجای رمان درس بخواند و استاد دانشگاه شود می تواند سالانه به خیلی ها آموزش دهد ، این مثالی بود در باب علوم غریبه البته ما به تمام شاخه های علوم غریبه در سرتاسر جهان احترام می گذاریم و در قلب ما جا دارند .

https://t.me/ghorfe_abo_hosein

🔹️افرادی که به شکلی خود را جزو دانایان میدانند عمدتا به آنها #دانشمندان_ناآگاه گفته می شود که در مباحث قبلی به آن پرداخته شده است .

🔹️عمدتا این افراد #افراطی اگر کسی به زحمت دستاورد و تحقیقاتی بدست بیاورد ، آنها بنام خود زده و اگر عضو گروه ها و کانال ها در فضای مجازی باشند با حذف اکانت خود و ساخت اکانت جدید دوباره اقدام به خود نمایی می نمایند…روز از نو روزی از نو

انتشار در شبکه های اجتماعی زیر :

پشتیبانی

پشتیبانی فروشگاه

تمامی مطالب و مقالات حاصل سال ها زحمت و تمرین و مطالعه بدون کم و کاستی تهیه شده و هدف ما جلوگیری از سواستفاده ، شیادی و کلاهبرداری و حل مشکلات مردم می باشد .

سایر مقالات و نوشته ها

دیدگاه خود را برای این مطلب بنویسید.

دیدگاه شما برای ما بسیار ارزشمند است!