✅در احادیث بسیاری و هم چنین در روایات مختلفی از بزرگان و مراجع تقلید آورده شده اگر کسی بابت امور قرانی و مورد تایید اجرتی را دریافت نماید ، اشکالی ندارد .
✅کرامت یا دستمزد می تواند هر مقداری باشد ولی کرامت بصورت نجومی نخواهد بود .
✅اگر زمانی به استاد واقعی مراجعه شود( و از بابت استاد بودن آن شخص شک نداشته باشیم ) و آن استاد درخواست کرامت داشت ، پسندیده است کرامت با توجه به قدرت مالی شخص مراجعه کننده پرداخت شود زیرا خود شخص استاد بدون استفاده از موکلین یک فرد عادی است که تنها اطلاعات عمومی دارد و قدرت خاصی ندارد.
✅موکلین به پول مادی ما چه از ریال گرفته تا دلار نیازی ندارند و برای آنها کاربردی ندارد اما در قبال انجام حاجت و درمان ، همانند ما انسانها که طول روز فعالیت جسمی کار می پردازیم تا دستمزدی حاصل شود ، آنها نیز دستمزد خود را از آن استاد می خواهند.
✅دستمزد موکلین شامل بخورات درجه یک ، عطرهای بسیار با کیفیت ، و گاه قربانی می باشد و با توجه به مطلب ذکر شده استاد حق ندارد تمام درخواست موکل را از یک نفر بگیرد و بلکه برای اینکه فشاری به اقشار ضعیف نیاید باید هر مبلغی که درخواست می شود استاد بپذیرد وگرنه موکلین از برخورد استاد با شخص مراجعه کننده بسیار ناراحت خواهند شد .
✅کرامت چه برای اساتید سحر سفلی و یا اساتید متخصص رحمانی فرق ندارد و هر دوگروه از استاد مورد نظر حق کرامت خود را می خواهند .
✅ممکن است استادی در طول انجام فعالیت درمان از کسی فی سبیل الله حق دستمزد دریافت نکند ، در آنصورت موکلین کاری با شخص مراجعه کننده ندارند و هدف آنها استاد است که حق آنها را بپردازد و اگر نپردازد با وی لج می کنند و همانطور که می دانیم بسیاری از دعانویسان و ساحرها زندگی فلاکت باری دارند.
✅کرامت با دستمزد دعا یا طلسم فرق دارد و کرامت بابت وقتی که برای مکاشفه و…می گذارد است و اگر شخصی کار و دستور سنگینی مثل سحر الاسود بود قضیه متفاوت خواهد بود.