خیمه زار یا موکید (مُکید) به خانه یا حسینیه مکان مخصوص نزول زار گفته می شود که جایی بسیار عرفانی، آرام بخش و پر انرژی می باشد و انرژی بد و اجنه کافر را دفع می کند.
موکید یا خیمه زار مکانی پاک، مقدس و عرفانی است که در آنجا علاوه بر نماز و عبادت، کارهای زار مثل تدهینه زار (چرب کردن زار)، مراسمات زار، باطل سحر، دفع جن، دفع عارض و جن کافر می باشد.
عطر افنان دهن العود ابیض_20میلی لیتر
ویژگی های خیمه زار (مُکید زار)
هر مکانی آدابی دارد مخصوصاً مکان خیمه زار باید ویژگی هایی داشته باشد:
مکان باید غصبی و تصرف شده با اجبار نباشد.
مکان هرچه سنتی تر باشد بهتر است.
ترجیحاً مرتب منظم باشد و در آن فخر فروشی و تحقیر دیگران و چشم و هم چشمی و… نباشد.
احترام به مهمان و میزبان و پذیرایی در آن رعایت شود.
خیمه ی زار هرچقدر ساده تر باشد بهتر است نیاز به خرج آنچنانی و دکور و… نیست زیرا زار زندگی ساده را دوست دارد.
در خیمه هر نگاه معنی دار و فساد و فحشایی حتی استعمال مواد مخدر اکیداً ممنوع است.
در خیمه همه باید حالت خواهر و برادر باشند و هرگونه فکر منفی و جنسی کاملاً ممنوع است.
در خیمه هر گونه سواستفاده از مردم حرام است و توسط شیوخ زار خیمه، شخص انجام دهنده بصورت سخت گیرانه تنبیه جسمی و… خواهد شد.(فرق ندارد بچه خیمه باشد یا بابا و مامای خیمه)
زار خیمه با دیوار های گلی و حالت روستایی را خیلی بیشتر نسبت به خیمه های سنگ نما و مجلل می پذیرد.
خیمه می تواند خانه ی بابا باشد می تواند یک اتاق یا زیر زمین باشد، ابعاد در خیمه ملاک نیست.
لزوماً خیمه فقط به قصد گرفتن مراسمات زار نیست بلکه در ایام مذهبی همچون محرم، صفر و ماه مبارک رمضان کاربرد دارد و می توان از آن استفاده کرد.
با توجه به اینکه ممکن است مهمانی از مسیر دور بیاید باید مکان استراحت وی فراهم گردد تا بتواند استحمام و استراحت کند.
در خیمه معمولا باید منقل زغالی برای تهیه قهوه در دله عربی برای مهمان یا شیوخ زار فراهم باشد.
همیشه بخور و مبخر باید فراهم باشد و در آن مهمان مشکل نزول زار نداشته باشد.
و…
آیا هر بابا یا مامایی باید خیمه داشته باشد!؟
خیمه به مکان انجام امور زار گفته می شود همانطور که گفتیم می تواند یک اتاق باشد یا یک مسجد بزرگ و..اندازه ملاک نیست اما با این حال ممکن است بابا یا مامایی شرایط خاص خود را داشته باشد و نتواند مسکنی به عنوان خیمه انتخاب کند.
ممکن است کسی اجاره نشین باشد با توجه به اینکه مراسمات زار موسیقی خاص خود را دارد قطعاً در شهر با مشکل مواجه می شود و همسایگان اعتراض خواهند داشت که اولویت همیشه رعایت حال بیماران و همسایگان است.
ممکن است کسی مدل درمان یا تدهینه و چرب زار وی نیازی به مکانی خاص نداشته باشد و می تواند سیار کار کند و مردم جواب مناسبی می گیرند.
پس خیمه داشتن ملاک ارجحیت و بابازار بودن یا مناسب و لایق بودن بابا نیست بلکه کیفیت کار بابا او را معرفی می کند.
بیشتر وسایل زار ممکن است در بازار عربی پیدا شوند و البته بعضی از آنها از کویت و عمان وارد می شوند ولی بهرحال اگر کسی کلاهبردار باشد و بخواهد از اسم زار سواستفاده کند(که 100 درصد ضربه جسمی جبران ناپذیر میخورد) می تواند هر نوع آن را تهیه کند و با زدن یک خیمه مجلل برای مردم کار کند و مردم اصلاً متوجه نخواهند شد آیا این شخص واقعاً بابازار است یا از نوع بابازارهای فیک و کلاهبردار است!؟
بابازار بودن به لباس و سن و سال و احترام نیست گرچه هر بابایی باید به مهمان احترام بگذارد واحترامات بصورت دو طرفه رعایت بشود، اما همیشه کلاهبرداران یا شیوخ قلابی اول کار مهربان هستند اما بعد دریافت وجه و پول و ندیدن جواب هم تلفن های آنها خاموش و هم اخلاق آنها عوض می شود!
بخور صندل سرخ (صندل احمر) صلاله عمان کیفیت ممتاز و بسیار خوشبو
تفاوت زندگی شخصی و زندگی خیمه زار و بابازار و مامازار
بین زندگی شخصی و زندگی کاری همیشه تفاوت است و هیچگاه در هیچ عرصه ای نمی توان بابت زندگی شخصی کسی زندگی کاری وی را قضاوت و برعکس بخاطر شرایط کاری زندگی شخصی وی قضاوت شود.
ممکن است بابایی نظامی، کارمند دولت، کارگر یا باغدار و… باشد شغل وی هیچ ربطی به مسائل و کیفیت درمان وی ندارد و ممکن است مامازاری خیاط، آرایشگر و یا بوتیک دار و… باشد شغل وی و درامد وی مساله شخصی زندگی شخصی وی است و ربطی به زار و نوع درمان وی ندارد.
در زندگی شخصی هرکسی ممکنه است حواشی خانوادگی و طایفه ای و… باشد لذا ممکن است مراجعه کننده یا بیمار زمان بدی یا بر اثر اذیت شدن مجبور به مراجعه در آن زمان حواشی به بابا شود، آن حواشی جزو زندگی شخصی بابا است و بیمار حق دخالت ندارد و البته ربطی به کبفبت کار بابا می تواند نداشته باشد.
ممکن است بابازاری وضع مالی خوب داشته باشد و بابازار دیگری دچار زندگی سختی باشد پولداری هیچ ربطی به کیفیت کار ندارد.
بخور صندل سرخ (صندل احمر) صلاله عمان کیفیت ممتاز و بسیار خوشبو
اگر به هر دلیلی یا ناخودآگاه به سمت خیمه های جعلی و بابازارها و مامازارهای کلاهبردار رفتیم چه کنیم!؟
هر آدمی برای رفع مشکل خود به دنبال کلید حل مشکلات است مخصوصاً آنهایی که از لحاظ ماورایی مشکل دارند به دنبال باطل سحر یا امور زار درمانی و… هستند که امری طبیعی است.
ما قبلاً هم گفتیم در این وادی فوق العاده افراد شیاد و کلاهبردار و زبان باز زیاد است که با ترفندهای خود به هر طریقی ذهن مخاطب را درگیر و آنها را جذب می کنند.
اگر به هر دلیلی شخصی با یکی از این افراد کلاهبردار برخورد نمود و در آینده متوجه شد که شخص کلاهبردار است، اگر برای وی مراسمی ، آدابی و دستوراتی داده شده، آن شخص بعد از مراجعه به بابازار واقعی یا مامازار واقعی و یا استاد حاذق و ماهر کافیست تمام روند درمانی از سیر تا پیاز بصورت کامل برای وی بیان کند تا راه حل مناسبی برای رفع آثار منفی و باطل کردن کار آن شیاد اقدام شود.
اگر شخص متوجه باباهای کلاهبردار شد و بابای اصلی هنوز پیدا نکرد اولین اقدام اینکه اگر بابای قلابی دستوری مبنی بر اینکه چله بگیرد، را انجام ندهد، دوم اینکه ادعیه یا حجاب و… اگر به او داده شود آنها را در آب نمک نگهداری کند، سوم اینکه اگر مراسمی گرفته شده دیگر در مراسم های بعدی شرکت نکند تا مبادا عارض(جن کافر) بگیرد.
کدام خیمه مناسب من و کدام بابا خیمه یا مامای خیمه ،بابازار مناسب من یا مامازار مناسب من است!؟
همه خیمه ها عزیز و محترم هستند، هر خیمه ای دستوری دارد و آدابی هیچ خیمه ای از خیمه دیگر ارجحیت ندارد مگر در مرام و معرفت و انجام صحیح تر کارها.
در سراسر ایران و دنیا مخصوصاً در استان های جنوبی و غربی بسیاری از خیمه های زار فعالیت می کنند البته ناگفته نماند ممکن است در سایر نقاط کشور نیز خیمه هایی بصورت پراکنده وجود داشته باشند.
قرار نیست یک خیمه، همه ی انسانها را درمان کند
با یک محاسبه سرانگشتی به عمق این مساله پی میبریم:
جمعیت کره ی زمین 8 میلیارد نفر است که به ادیان مختلف و باورهای مختلف مشغول زندگی در این دنیا هستند، اگر فرض بگیریم یک صدم درصد آنها زار یا سحر و جادو و..داشته باشند یا مشکل ماورایی داشته باشند(80.000.000=0.01*8.000.000.000.000) یعنی به عنوان مثال 80 میلیون نفر مشکل ماورایی دارند.
تعداد بابازار ها و مامازارها را بصورت تخمینی در سراسر دنیا به عنوان مثال ده هزار نفر حساب کنیم (8.000=10.000 / 80.000.000.000)یعنی هر بابا یا مامازاری 8 هزارنفر را باید درمان کندتا کل دنیا پاکسازی باشند.
عمر هر انسانی میانگین 80 سال در نظر بگیریم و اگر بابا از 20 سالگی مهارت کامل بدست آورده باشد یعنی 60 سال کامل بدون وقفه فعالیت کند(که غیرممکن است)
در سال 3 ماه محرم، صفر، رمضان فعالیت محدود و معمولاً انجام نمی شود مگر اینکه کسی بیمار حاد داشته باشد.یعنی 9 ماه سال فعالیت که در 60 سال سن که در بالا توضیح دادیم ضرب می کنیم(540=9*60) یعنی هر شخصی با میانگین 60 سال فعالیت مستمر 540 ماه درمان می کند.
540 ماه برابر است با 16 هزار و 200 روز(16.200=30*540) یعنی هر بابازار یا مامازار بدون احتساب تعطیلات، استراحت، مهمانی رفتن و…روزی حدوداً برای دونفر کار کنند و آنها همان روز جواب بگیرن حال بجز اینکه بعضی ها ممکن است کارشان چند روز زمان ببرد در این صورت اگر جمعیت دنیا همینطور ثابت بماند و همه بیماران بخواهند به بابا و ماما های معتبر مراجعه کنند در آنصورت اگر 60 سال فعالیت شود آنگاه دنیا کامل پاکسازی خواهد شد(که امری غیرممکن است زیرا همه خواهان درمان نیستند یا اعتقاد ندارند و یا مشکل مخارج درمان دارند)
عطر افنان دهن العود ابیض_20میلی لیتر
حال آمار فوق را بصورت میانگین را کشورمان محاسبه می کنیم:
کشور ایران با جمعیت حدود 80 میلیون نفر که از فرهنگ ها و اعتقادات و ادیان مختلف تشکیل شده است و دین رسمی اسلام است.
حال به محاسبات سر انگشتی میرسیم:
اگر فرض کنیم از کشور ما دهدرصد مشکل ماورایی و زار دارند به این ترتیب (8.000.000=10%*80.000.000) یعنی حدود 8 میلیون نفر در حال حاضر مشکل ماورایی دارند(این آمار ساختگی و فقط جنبه آموزشی دارد)
اگر فرض بگیریم هر بابایی یا مامایی در ایران با عمر 60 سال مفید کار کند (بدون استراحت، تفریح و..) با احتساب اینکه در سال 3 ماه فعالیتی بیشتر خیمه ها ندارند (محرم، صفر، رمضان) معادل 540 ماه هر بابا یا مامایی باید فعالیت کند(540=9*60)
اگر در ایران در سراسر ایران هزار خیمه باشد و هر خیمه یک بابا و ماما داشته باشد جمعیت بابا ها و ماماها حدود هزار نفر می شود(1.000=2*5.00)
با یک حساب سرانگشتی اگر جمعیت هیچ تغییری نکند(که غیر ممکن است) و از این ده درصد که محاسبه کردیم به امر درمان بپردازد( خیلی ها اعتقاد ندارند و یا مشکل مخارج درمان دارند) بخواهند طول60 سال عمر مفید یک بابا یا ماما درمان شوند که هم با یک مرحله جواب بگیرند (بچز اینکه بعضی افراد کار آنها چند روز زمان میبرد)
از 8 میلیون بیمار اگر به هزار نفر مامازار و بابازار تقسیم کنیم یعنی هر مامازار یا بابازار در طول عمر مفید درمان خود هرکدام 8 هزارنفر را درمان می کند(8.000=1.000 / 8.000.000.000) حال در 540 ماه فعالیت که در بالا حساب کردیم قرار می دهیم (14=540 / 8.000) یعنی هر بابازار یا مامازاری هرکدام ماهی 14 نفر را می توانند درمان کنند حال آنکه اگر ماما و بابا باهم کار کنند و در یک خیمه می شود ماهی 28 نفر!
نکته مهم: تمام اعداد و آمار در این مقاله به صورت ساختگی و تنها جنبه آموزشی دارد و قابل استناد نیست.
انتخاب خیمه
انتخاب هر خیمه ای دست زار می باشد، ممکن است زاری در خیمه ای بسیار آرام باشد راحت نازل شود و… اما همان زار در خیمه ی دیگری راحت نباشد یا نخواهد زیر نظر آن بابا یا ماما باشد یا حرکتی از بابا یا ماما ببینید که سبب بی احترامی باشد، در اینصورت بابا یا ماما ممکن است شخص را ترخیص نکنند و شخص مردد به رفتن باشد در این صورت اگر واقعا از سمت زار تصمیم باشد بابا یا ماما اجازه رخصت میدهند اما اگر سلیقه شخصی و… باشد زار راضی به ترخیص از آن خیمه نخواهد بود.
ممکن است کسی در خواب ببیند خیمه ای را و در واقعیت بعد مدتی تصادفی یا با تحقیقات خیمه ی مد نظر را پیدا کند، در صورتی در آن خیمه راحت بود و مشکلی نبود همانجا خیمه ی وی است.
بزرگی خیمه و تعداد مراجعین و… اصلاَ ملاک نیست و هیچ ربطی به انتخاب خیمه ندارد.
سیاه پوست بودن یا سفید پوست بودن بابازار یا مامازار هیچ ربطی به انتخاب خیمه ندارد و حتی سن و سال نیز هیچ ربطی ندارد تنها و تنها مرجع انتخاب خیمه زار شخص است.
هدف از ارقام بالا این است که بگوییم رزق و روزی را خداوند میدهد و نیازی به کلاهبرداری و یا بدنام کردن سایر خیمه ها نیست کار هرکسی تبلیغ کیفیت درمان اوست.
نام خیمه و به کدام شیخ برسد ، اینها بیشتر حواشی اطراف بیشتر خیمه ها است در صورتی که نباید انسان روح خود را در این چنین مسائل بیمار و باعث کدورت شود.
با منم منم کردن، غرور و تخریب بقیه اعتبار بدست نمی آید و اگر رزق و روزی به این شکل حاصل شود بسیار راحت بر فنا می رود.
بسیاری از خیمه های مشهور و کاردرست، متاسفانه درصدد بدست آوردن مشتری به قیمت خراب کردن شخصیت بابا یا مامایی دیگر در سایر خیمه ها چه حالا رفیق صمیمی باشند یا رقیب سرسخت می کنند و به خیمه ی شخص رقیب دعوت می شوند و در آنجا سم پاشی را آغاز می کنند، که البته شیوخ وی و شیوخ زار خیمه بصورت مفصل به حساب ایشان خواهند رسید!
عطر افنان دهن العود ابیض_20میلی لیتر
سوالاتی در مورد خیمه و زار درمانی
خیر تنها مرجع انتخاب خیمه زار شخص بیمار است.
بله حتماَ باید بابازار واقعی یا مامازار واقعی پیدا کند.
خیر رنگ، نژاد و ملیت هیچ تاثیری بر کیفیت ندارد تنها و تنها ملاک گیفیت کار، پاکی نیت، و خلوص کامل است.
زار تا زمان رسیدن به خیمه مناسب همیشه صبور است لذا اگر کسی واقعاَ اذیت باشد با راهکارهایی می توان تا حدودی وی را ارام کرد
زار توانایی انجام هرکاری را داردو می تواند در یک ثانیه یه استان را با هم به دعوا بیندازد و یک ثانیه بعد همه را بهم وصل کند و تنها به سیاست زار وابسته هست و او میداند به هرکسی چه مقدار روزی برسد( روزی دهنده البته خداوند است)
درمان به اعتقاد بستگی ندارد و اگر کسی حتی به علوم غریبه یا مسائل دینی اعتقادی نداشته باشد تا زمانی بصورت مستقیم یا غیر مستیقیم بی احترامی به زار نکند قابل درمان است اما اگر بی احترامی عمدی انجام شود زارها برای وی قدمی بر نخواهند داشت و هرکاری که تا حالا انجام داده اند باطل خواهد شد.